سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 سایت کوتاه کننده لینک

نظر

تا الان با کوتاه کننده لینک برخورد داشته اید؟ لینک هایی که کوتاه شده اند و غیر مستقیم هستند و با کلیک روی آن ها به صفحه اصلی هدایت می شوید. دلایل زیادی است تا افراد از کوتاه کننده لینک یا لینک های کوتاه شده استفاده کنند. که در ادامه مفصل در موردشان صحبت می کنم. در این مقاله از دیجی لینک قصد دارم در مورد کوتاه کننده های لینک و اینکه چرا باید از آن ها استفاده کنیم صحبت کنم. همچنین قصد دارم بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک را که معمولا خیلی ها ازشان برای کوتاه کردن لینک استفاده می کنند را به شما معرفی کنم. 

کوتاه کننده لینک چیست؟
کوتاه کننده لینک سایت هایی هستند که لینک طولانی شما را کوتاه می کنند و روی دامین اصلی سایت به شما لینکی جدید ارائه می دهند. مثل این لینک : https://a77.ir/AeykN  که معمولا با حروف مختلفی همراه است. هنگامی که روی این لینک کلیک کنید به صفحه ای از سایت هیرکانا با عنوان ” شرکت طراحی سایت هیرکانا ؟” وارد می شوید. خب این کار چه فایده ای دارد؟
در واقع سرویس های کوتاه کننده لینک از اسمی که دارند معلوم است برای چه منظور استفاده می شوند. لینک های بلند شما را کوتاه می کنند. اما واقعا همیشه برای کوتاه کردن لینک باید از این سرویس ها استفاده کنیم؟ چه دلایل دیگری وجود دارد که افراد از کوتاه کننده های لینک استفاده می کنند؟

در ادامه با من همراه باشید تا مزیت های استفاده از کوتاه کننده های لینک را به شما بگویم.

چرا بعضی وقت ها باید از کوتاه کننده لینک استفاده کنیم؟
دلایل زیادی وجود دارد تا لینکی کوتاه شود. مردم با انگیزه های مختلف از سایت های کوتاه کننده لینک استفاده می کنند.

کوتاه کردن لینک های خیلی طولانی
لینک های خیلی طولانی برای خیلی ها ناخوشایند است. به همین دلیل اولین مورد استفاده از کوتاه کننده های لینک همین کوتاه کردن لینک های خیلی طولانی است. خیلی جاها نمی توان لینک خیلی طولانی ارسال کرد و مجبور هستیم لینک را کوتاه تر کنیم. که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد.

کوتاه کردن لینک در شبکه های اجتماعی
کوتاه کردن لینک در بعضی از شبکه های اجتماعی مثل توئیتر واقعا واجب است. چون در توئیتر با محدودیت کلمه مواجه می شویم و مجور هستیم برای اینکه تعداد کلماتی که می خواهیم استفاده کنیم را الکی هدر ندهیم از لینک کوتاه شده خود استفاده کنیم.

همچنین از لینک های کوتاه شده در بیو اینستاگرام هم خیلی استفاده می شود. به دلیل کوچک بودن صفحه موبایل ها بهتر است از کوتاه کننده لینک در پیج اینستاگرام استفاده شود. البته فقط به این خاطر نیست! در ادامه در موردش بیشتر توضیح می دهم.

کوتاه کردن لینک برای رد گیری کلیک ها
یکی از عمده دلایلی که دیجیتال مارکترها را وادار می کند تا از کوتاه کننده های لینک استفاده کنند پیگیری کلیک ها و مطلع شدن از اینکه روی لینک مورد نظرشان چند نفر تا الان کلیک کرده اند.
در بعضی از موارد نمی توان فهمید روی لینک شما چند بار کلیک شده است. بعضی وقت ها شاید سیستم آمارگیری در اختیار نداشته باشید در این صورت مجبور هستید از کوتاه کننده لینک ها استفاده کنید تا بفهمید چند نفر روی لینک شما کلیک کرده اند.
 
مثل لینک هایی که در کانال تلگرام خود قرار می دهید. شاید بهترین راه برای اینکه بفهمید روی لینک مورد نظر شما چند نفر کلیک کرده اند استفاده از کوتاه کننده لینک باشد. اطلاع از آمار کلیک در لینک های استفاده شده در بیو اینستاگرام هم صدق می کند.

کوتاه کردن لینک برای لینک های فارسی
بعضی وقت ها هم از کوتاه کننده لینک برای کوتاه کردن لینک هایی که دارای آدرس های فارسی هستند استفاده می شود. خیلی وقت ها زمانی که قصد دارید آدرس صفحه ای که فارسی است را برای کسی ارسال کنید یا اینکه آن را در سایتی قرار دهید ممکن است با آدرسی خیلی طولانی تر از آدرس فعلی مواجه شوید. درست مثل عکس زیر :

 

به همین دلیل هم بهتر است از لینک کوتاه شده آن لینک استفاده کنید.
کوتاه کردن لینک برای عدم نمایش لینک واقعی

بعضی وقت ها هم شاید مجبور باشیم لینک واقعی مورد نظر را به کاربر نشان ندهیم. در لینک های ارجاعی این مورد زیاد استفاده می شود. به عنوان مثال برای زیر مجموعه گرفتن لینک ارجاعی به شما داده می شود. هنگامی که لینک مورد نظر خود را با استفاده از کوتاه کننده لینک کوتاه و غیر مستقیم کنید هیچ کس قادر نیست بفهمد روی لینک شما کلیک کرده است. چون مستقیما وارد صفحه اصلی سایت مورد نظر می شود.

در لینک های همکاری در فروش بسیار زیاد این مورد به چشم می خورد. چون خیلی ها دوست ندارند کاربرانشان از این موضوع مطلع شوند که مثلا برای خرید فلان محصول روی لینک آن ها کلیک کرده اند.

 کوتاه کردن لینک برای غیر مستقیم کردن لینکخیلی وقت ها هم شاید دلتان نخواهد به سایتی لینک مستقیم بدهید. به همین دلیل از کوتاه کننده لینک استفاده می کنید. ممکن است هم لینک صفحه مورد نظر طولانی باشد و هم اینکه به هر دلیلی حاضر نباشید به سایت مورد نظر لینک بدهید در این شرایط می توانید از کوتاه کننده لینک استفاده کنید. البته برای لینک ندادن به سایت مورد نظر می توانید لینک را نوفالو کنید ولی به هر حال بعضی ها به هیچ وجه دوست ندارند به سایت مورد نظر لینک دهند.
یک سایت کوتاه‌ کننده لینک قادر است فقط با چند کلیک، لینک‌های طولانی شما را به چند کارکتر تبدیل کند! بارها در شبکه‌های اجتماعی با لینک‌های مختلفی روبرو شده‌ایم که با ابزارهای کوتاه کننده لینک، کوچک شده‌اند و در سایز واقعی خود نیستند. برای مثال آدرس  https://a77.ir/G6v7n کوتاه‌ شده‌ی لینک مقاله‌ی طراحی قالب وردپرس در همین سایت است که لینک اصلی آن اینگونه است  :  https://hircana.com/portfolio/category/Web-design

اما اگر می‌پرسید ” چرا باید از سایت‌های کوتاه کننده لینک استفاده کنیم یا از چه ابزارهایی برای کوتاه کردن لینک استفاده کنیم؟ ” پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله از دیجی لینک همراه ما باشید تا پاسخ مناسبی برای سوالاتتان دریافت کنید.

علت کوتاه کردن لینک‌ها چیست؟

  • ظاهر زیباتر
  • معمولاً استفاده از لینک‌های طولانی ظاهر و جلوه‌ی مناسبی ندارند. این ساده‌ترین دلیلی است که می‌توان برای کوتاه کردن لینک‌های طولانی بیان کرد!
  • لینک‌های کوتاه خوانایی بیشتری دارند و راحت‌تر در حافظه باقی می‌مانند.
  • محدودیت‌های کارکتری
    گاهی در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر با محدودیت کارکتر مواجه می‌شویم. در این زمان لازم است به جای استفاده از لینک‌های طولانی و هدر دادن کارکتر‌ها از یک لینک کوتاه شده استفاده نماییم.
  • لینک‌های فارسی
    اگر یک آدرسی که در آن از زبان فارسی استفاده شده باشد را به اشتراک بگذارید، متوجه می‌شوید که تمام حروف فارسی به کارکتر‌هایی تبدیل شده‌اند که خوانایی ندارند.

    علاوه بر عدم خوانایی لینک با مشکل طولانی شدن آن هم روبه‌رو می‌شوید. پس در این زمان استفاده از سایت کوتاه کننده لینک واقعاً ضروری است.
  • کوتاه کردن لینک برای دریافت اطلاعات آماری

یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث می‌شود افراد از کوتاه کردن لینک‌ها استفاده کنند، ارائه‌ی ابزارهای آماری است. به کمک این ابزار‌ها می‌توانید بعد از اشتراک‌گذاری یک لینک متوجه شوید چند نفر روی آن کلیک کرده‌اند.

ابزار‌های آنلاین کوتاه کننده لینک
وب‌سایت‌های زیادی هستن که امکان کوتاه کردن آدرس‌ها را به صورت آنلاین امکان‌پذیر کرده‌اند. یکی از بهترین ابزارهایی که در این زمینه وجود داشت ابزار goo.gl بود که توسط شرکت گوگل ارا‌ئه شده بود. این ابزار در سال 1397از دسترس کاربران خارج شد و دیگر خدماتی در این زمینه ارائه نمی‌دهد.اما هنوز ابزارهای زیادی وجود دارند که با ارائه خدمات مناسب جایگزین‌های خوبی برای ابزار goo.gl محسوب می‌شوند.

در ادامه با چند نمونه از این وب‌سایت‌ها آشنا می‌شوید:

5سایت‌ برتر کوتاه کننده لینک

سایت کوتاه کننده لینک bit.ly

 

1- Bit.ly
یکی از بهترین سرویس‌دهنده‌ها در این زمینه است. کار کردن با این ابزار به راحتی چند کلیک است! کافیست وارد وب‌سایت bitly.com شوید، لینک مورد نظر خود را در باکس وارد کنید و روی دکمه‌ی shorten کلیک کنید تا کوتاه شده‌ی لینک خود را دریافت کنید.با عضویت در این سایت و استفاده از این ابزار به راحتی، لینک‌ها را به آدرس اختصاصی مدنظر خود تبدیل کنید. همچنین با کمک اطلاعات آماری این ابزار هم می‌توانید تعداد کیلک‌های لینک را رصد کنید.
امکانات متعددی در این ابزار وجود دارد مثل امکان ساخت لینک کوتاه اختصاصی با نام برند دلخواه. البته بسیاری از این امکانات برای پلن رایگان غیر فعال است.
این ابزار ماهانه تا سقف 1000لینک را به صورت رایگان برایتان کوتاه می کند و برای استفاده‌ با تعداد بالاتر باید هزینه‌ پرداخت نمایید.

وب سایت کوتاه کننده لینک

 

2- Is.gd
با آدرس https://is.gd  یک ابزار کاملاً رایگان کوتاه کننده لینک است. بدون نیاز به ثبت‌نام می‌توانید لینک مدنظر خود را در باکس وارد کنید تا کوتاه‌شده‌ی آن را به سرعت دریافت کنید. برای ساخت لینک دلخواه کافیست روی فلش زیر باکس و بعد روی custom link کلیک کنید. همچنین برای رصد آمار کلیک Log statistics for this link را فعال کنید.
کوتاه کردن لینک‌های طولانی ونامحدود، از مزایای دیگر این ابزار این است که علاوه بر لینک کوتاه شده، QRCode آن را هم در اختیار تان قرار می‌دهد.

سایت کوتاه کننده لینک ow.ly

 

 3- Ow.ly
  Ow.ly یک سایت کوتاه کننده لینک بسیار شناخته شده است که برای استفاده از این ابزار باید ابتدا در این سایت ثبت نام کنید. این وب‌سایت امکاناتی نظیر ساخت لینک کوتاه، آنالیز دقیق تعداد کلیک در شبکه های اجتماعی و.. را در اختیار شما قرار می دهد. اما ارائه‌ی تمامی این امکانات رایگان نیست!

کوتاه کننده لینک shorturl.at

4- Shorturl.at
این ابزار shorturl.at/    نیز مانند سایر ابزارهای ذکر شده برای ساخت لینک کوتاه مناسب است. یکی از خدمات جالب این سایت دریافت آمار کلیک روی لینک‌های کوتاه شده است. کافیست لینک کوتاه‌ شده‌ی مدنظر خود را در باکس url-click-counter قرار بدهید تا میزان کلیک آن را دریافت کنید.

 

سایت کوتا کننده لینک a77.ir 


5- A77.ir

سایت کوتاه کننده ی a77  ابزاری ایرانی است که با 3پلن رایگان ، طلایی و پیشرفته  لینک‌های مدنظر شما را کوتاه می‌کند. این ابزار یک نمونه‌ی موفق از کوتاه‌کننده‌های لینک است که امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بررسی آمار و جزییات برای هر لینک
مشخص شدن ترافیک بر اساس موقعیت جغرافیایی
رصد پلتفرم کاربران
ایجاد رمز عبور برای ساخت پیوند خصوصی
ایجاد لینک با نام برند دلخواه
دستگاه هدف
بی‌نهایت صفحه انتقال دهنده لینک سفارشی
بی‌نهایت صفحه همپوشانی سفارشی
بی‌نهایت ردیابی رویداد
بی‌نهایت عضو تیم
بی‌نهایت دامنه سفارشی
دسته‌بندی و روتاتور لینک
نام مستعار سفارشی
خروجی داده‌ها
توسعه دهنده API
سفارشی سازی URL
بدون تبلیغات

این موارد بخشی از امکانات این ابزار محسوب می‌شوند. برای استفاده از این ابزار رایگان به وب‌سایت a77.ir مراجعه کنید.